Com voldries que fora el teu pati?

Com voldries que fora el teu pati? T’has fixat en el pati del nostre institut? Qui juga a futbol? Qui juga al ping-pong? Qui fa parkour? I si ens plantejàrem una utilització de l’espai diferent?

En algunes escoles, per exemple, a l’escola Tiana de Ripollet, han decidit canviar la utilització de l’espai per tal d’evitar els conflictes.

També hi ha propostes per fer patis més igualitaris. Un pati igualitari és aquell que compleix dos requisits: la primera és que no hi ha jocs segregats, és a dir, jocs on només juguen xics o jocs on només juguen xiques; la segona és que no hi ha cap activitat que ocupa la major part de l’espai.

En el documental Patis vius, patis coeducatius i en les pàgines Col·lectiu Punt 6 i Arquitectura i urbanisme amb perspectiva feminista podeu trobar idees.

One comment

  1. Noemí Salvador y Rebeca Wieck

    Sí que ens hem fixat en el pati del nostre institut, i a pesar, de que ens agrada el nostre pati perquè és gran i pots jugar on vols, moltes vegades està brut i costa recollir els papers que estan a terra. La veritat es que mai hem pensat en com voldríem el nostre pati, encara que com que el veiem quasi tots els dies, estaria bé plantejar-nos com volem que siga el nostre lloc de diversió, Nosaltres ens hem fixat que en el nostre pati, en zona de fútbol juguen els fútbol i també moltes vegades en la de basket. Les xiques en canvi, las veiem en els cantons i/o passejant i parlant amb les seues amigues, Al ping-pong també solen haver-hi xics. Moltes persones fan parkour i hi ha tant xics com xiques. En part, ens dona igual vorer que els xics juguen al fútbol i ens agradaria que alguna vegada juguem tant xics com xiques.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s