Crònica del 9 d’Octubre

machismo por bandera

Vull contar-vos el que m’ha passat esta vesprada. Venia de l’aniversari del meu nebot amb un vestit blanc d’estrena i sabates amb un poquet de tacó, i a les 18’30 m’he afegit a la manifestació del 9 d’Octubre. La plaça de Sant Agustí estava plena de gent amb banderes d’Espanya, i també amb banderes de la ciutat de València, que cridaven, insultaven i amenaçaven a un altres que tocaven la dolçaina i portaven banderes quadribarrades sense blau i una pancarta que recordava Guillem Agulló. Allí estaven alguns profes que conec, veïnes del meu barri i moltes altres persones, dones i homes, joves i majors, que amb expressió descomposta, trista i estranyada es miraven tota aquella bandada de gent que els cridava “hijos de puta” amb uns ulls plens de ràbia i els punys tancats, i usaven les banderes d’Espanya com a pals amenaçants. M’he unit al grup dels que eren insultats, i m’han contat que els de les banderes espanyoles havien atacat un grup de joves fins a fer-los eixir corrent, havien trencat una tauleta amb el periòdic “Jornada” i havien aconseguit dividir en dos parts la manifestació, després d’acorralar la part en la qual jo em trobava ara, amenaçant-nos literalment de trencar-nos la cara, obrir-nos el cap i matar-nos a pals allí mateix. He de dir, en honor a la veritat, que si no arriba a estar la policia, és possible que ara jo estaria a l’hospital. He caminat pel carrer Colon separada dels que ens amenaçaven i intentaven entrar a pegar-nos, per una cadena i tres camionetes de policia antidisturbis amb cascos, escuts i fusells, M’he agafat de la mà de dones que no coneixia, amb els ulls amb llàgrimes, mentres altres dones, des de les voreres, amb la boca esgarrada i els ulls plens d’odi, ens insultaven. Uns altres hòmens es tocaven aparatosament els testicles, movien els genitals cap a nosaltres i es portaven la mà la boca com si xuplaren alguna cosa, mentre dotzenes de xavals cantaven “Yo soy español, español, español”,Puigdemon al paredón i Mas a la cámara de gas “. Hem tornat a Benimaclet en grup perquè fins el darrer moment els de les banderes espanyoles han estat amenaçant-nos  cridant “a por ellos, a por ellos”, seguint-nos i, provocant-nos; tant que, després de passar l’Albereda, un altre grup de policies en moto ha arribat i, novament, ens han salvat d’acabar amb la bandera espanyola trencada al cap.

Mai havia viscut una situació de tanta barbàrie desenfrenada en massa; mai m’havia vist insultada per tanta gent (em venien al cap aquells que la Inquisició feia anar pels carrers perquè la gent els escridassara); mai havia vist tanta gent feixista junta més que a les pel·lícules dels anys 30 a Alemanya. No vull veure més eixa bandera espanyola que era la de Franco i ara és la dels feixistes. Internament, amb sinceritat, mai m’havia irritat eixa bandera, que no era més que la de l’estanc que tenien els meus pares. Ara em fa fàstic. Aquesta vesprada, he deixat de ser espanyola. No sé què soc, però espanyola no. No sé què podem fer: tinc clar que l’única eixida a la barbàrie és la no-violència, però estic segura que no podem quedar-nos de braços creuats mentres eixa fera monstruosa es desperta i creix i creix i creix. No sé si puc seguir sent membre de l’equip de mediació perquè en absolut sóc ni vull ser neutral en aquest conflicte (votar no és igual a pegar). Perdoneu-me si vos he importunat, però necessitava compartir aquest dolor i la ràbia que he sentit, i la urgència d’obrir a les nostres aules més i més espais que ensenyen a raonar i a entendre les emocions que ens poden cegar i que ens fan manipulables. No sé com fer-ho, però estic disposada a aprendre amb vosaltres. Gràcies.

Àngels

Recomanem la lectura de la notícia Con el machismo por bandera (Levante EMV 16.10.17)

Anuncis

Deixa un comentari

