Memòria delxs Activistes pels DDHH (15-16)

26 d’octubre: Inici de curs i accions contra el masclisme

Ens felicitem perquè el grup s’amplia amb nous estudiants de 1r de batxillerat.

Pensem que la primera acció serà col·laborar el dia 25 de novembre amb els actes contra la violència masclista, i cadascú va llançant idees sobre el que volem transmetre: importa que es veja que també al nostre institut hi ha gestos quotidians normalitzats entre xics i xiques que amaguen microviolències i masclisme, i que cal denunciar-los. També apareix la importància que siguen els xics els que denuncien els tipus de masculinitat que amaga la violència masclista.

Pensem en una acció en la qual apareguen principalment els xics llegint frases o textos, o amb cartells que mostren que ells no s’identifiquen amb el masclisme. Quedem que es concretarà en les classes quins i quants xics estan disposats a aparèixer en l’acció del dimecres 25 de novembre.

24 de novembre: Acció en el temps d’esplai, 25 de novembre contra el masclisme

Per raons de calendari de centre, l’acció es passa al dia 24, i es fa una lectura de frases

en el pati.

14 desembre: Què esta passant amb els refugiats de Síria?

Acudeix a la reunió Maria Escalona (Amnistia Internacional) i ens aporta informació sobre la tragèdia que estan vivint les persones que fugen de la guerra des de Síria, Irak i Afganistan.

Rebem les primeres xifres sobre els refugiats que podria acollir la Unió Europea i la necessitat de pressionar perquè eixa acollida s’amplie i es done ràpidament.

Acordem difondre la informació en les classes i procurar que es parle del tema en les hores que siga possible.

18 de gener: Testimonis des de Lesbos

Marisa (professora de l’aula CIL) ha estat a Siria en les vacances de Nadal i ens conta el que ha viscut. Acordem que amb la informació que ella ens aporta passarem per les classes que ens siga possible en les hores de tutoria i proposarem que l’alumnat participe en una activitat  el Dia de la Pau per a fer-nos conscients dels Drets vulnerats dels refugiats que no deixen arribar a la Unió Europea. Kati, la directora, es compromet a portar la proposta a la reunió de tutories per tal d’implicar a tot el centre.

29 de gener: Dia de la Pau.

Cada grup-classe porta una sabata dibuixada en cartolina i un full amb frases que resumeixen la seua proposta en defensa dels dret dels refugiats a ser acollits. Els i les activistes acompanyen en l’organització i el desenvolupament de l’acte amb lectures i música.

8 de febrer: Participar en una manifestació de totes les ciutats de la UE.

Rebem informació  de la proposta que ha fet la plataforma “Safe Passage NOW” i de la manifestació que amb eixe eslògan s’ha convocat en tota la Unió Europea per al 27 de febrer, i decidim difondre la convocatòria al centre per acudir el màxim de persones possible amb una pancarta comuna.

Durant els esplais de la setmana, dibuixem la pancarta i omplim les escales de l’institut amb fullets que convoquen a la manifestació; també els donem en mà i proposem a cada estudiant unir-se a la foto “Welcome refugees” que s’havia llançat a la xarxa i  que convocava a la manifestació i a la defensa dels Drets dels refugiats.

Amb la pancarta acudirem a la manifestació de València el 27 de febrer.

14 de març: Performance en falles

Maria Escalona, d’Amnistia Internacional, ens informa de la proposta d’una performance al carrer durant les Falles, ideada per uns estudiants d’Art.

Participem en l’acció que es realitza el 18 de març a la porta de l’IES Lluís Vives, i que coincideix amb una concentració per a recordar els Drets dels Refugiats, enmig dels carrers tallats per l’ofrena de flors.

8 abril: Les coses a Lesbos i l’acord de la UE.

Les professores Maria i Xelo, que han estat a Lesbos en Pasqua, ens informen de les deplorables condicions, de la desesperança dels refugiats i de la seua vida quotidiana. També parlem amb indignació de l’acord de la UE amb Turquia  per tal de desplaçar els refugiats i impedir la seua entrada a la UE.

La frase més comentada és: “Vergonya de ser membre de la UE, vergonya que els nostres representants signen aquest acord”.

9 de maig: Escriure una carta als nostres governants. Iniciativa de l’IES de Aldaia

Ens assabentem que els estudiants de l’IES d’Aldaia han iniciat una recollida de signatures en “Change.org” per demanar al cap del govern en funcions que es mostre contrari a l’acord amb Turquia i agilitze l’acollida de refugiats a l’Estat espanyol.

Ens han convidat a participar en un acte el 24 de maig per entregar cartes a l’alcalde de València on li preguem que faça arribar la nostra proposta al govern de la Generalitat i al de l’Estat espanyol.

Comentem possibles frases i idees per a les cartes i acordem que seguirem treballant la carta en la classe de filosofia, en tutoria o a casa, i que les arreplegarem perquè estiguen el dia 24 de maig.

1 de juny: premi “Iniciativa solidaria”

Un grup d’activistes acudeix a les Jornades Iniciativa Solidaria, que se celebren a Madrid, i  reben la sorpresa de guanyar el 1r premi d’Iniciativa solidaria.

Acta feta per Àngels Martínez Bonafé

A La música no es toca, el blog de l’alumna de primer de batxillerat artístic Alícia Garcia, pots trobar el seu relat com a activista de l’IES Isabel de Villena.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s