Els rols en el conflicte (4a sessió)

Acta de la 4a sessió de l’equip de mediació del dia 27 de gener de 2016

Assistents:  30 alumnes, 3 professores del centre i 2 alumnes en pràctiques.

1r ESO: 10 assistents.

2n ESO: 15 assistents.

3r ESO: 2 assistents.

1r BAT: 3 assistents.

Desenvolupament de la sessió:

Per començar, vàrem vore un fragment de Ben X, que tractava sobre un xiquet a qui li abaixaven els pantalons en classe, se li burlaven i el gravaven; tots menys un xiquet que va gravar com es reien d’ell per a denunciar-ho, i una altra xiqueta que va avisar el director de l’institut.

Després de vore’l, vàrem fer un joc que consistia a posar-nos en el lloc de la víctima, dels agressors, dels ajudants i seguidors de l’agressor, dels espectadors, dels possibles ajudants i de l’ajudant. Aquestes posicions estaven escrites en un cartolina gran en terra i alguns voluntaris ens posaven damunt del dibuix ocupant les diferents posicions.

Més tard, férem grups per a representar conflictes en els diferents llocs del nostre institut, a partir del mapa del conflicte que elaboraren les i els observadors de la convivència: en una xarxa social, al pati, a classe i a l’eixida de l’institut. En acabar, vàrem comentar la situació de cada grup i els rols que representaven els personatges.

Finalment férem un rogle donant-nos les mans, com és costum en totes les sessions.

Acta feta per Alejandra Llorens i Rubén Gómez de 2n B

olweus_2001

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s