Som màgiques (2a sessió de mediació 15-16)
Total assistents: 36 persones
Alumnat assistent: 9 de primer d’ESO, 16 de segon d’ESO i 3 de tercer d’ESO
Professores: 5 professores del centre (Ana Frías, Pilar Bueno, Pilar Soto, Rosa Sanchis i Àngels Martínez) i 2 professores convidades de l’IES Jordi de Sant Jordi.
0. Dividim el grup en dos: l’alumnat nou i l’experimentat. Amb el segon grup, practiquem la mediació seguint l’esquema extret de Construir la paz de M.C Boqué. Amb l’alumnat nou, fem les dinàmiques que es descriuen a continuació.
1) Presentació amb el joc “El basar màgic”.
Cada alumne/a té dos post-its i ha d’imaginar que es troba en un gran basar màgic i especial, on hi ha de tot, i on cadascú pot posar la característica que més desitja i deixar la que menys li agrada d’ell/a mateix/a.
2) La comunicació:
– Elements: emissor, receptor, canal, codi i missatge.
– Conducta de l’emissor:
– Verbal
– No verbal (expressió facial, somriure, mirades, gestos…)
– Paraverbal (veu, volum, timbre, entonació…)
– Errors en la comunicació.
3) L’escolta activa. Pautes. Regles bàsiques per millorar l’escolta activa.
4)Treballem la no utilització de les 12 típiques:
-Manar, dirigir.
-Amenaçar.
-Sermonejar.
-Donar lliçons.
-Aconsellar.
-Consolar, animar.
-Aprovar.
-Desaprovar.
-Insultar.
-Interpretar.
-Interrogar.
-Ironitzar.
5)Acabem la sessió amb la nostra famosa dansa Haka de mediadors/es.
Acta realitzada per Pilar Soto