Maricó, idiota, homo, estúpid…

A finals del 2011, el govern holandés va decidir que totes les escoles de primària i secundària (incloses les religioses) dedicaren un temps a sensibilitzar el seu alumnat sobre la diversitat sexual i a informar de l’existència de persones gais, lesbianes, bisexuals i transsexuals. La mesura s’ha pres després de constatar que dos terços de les escoles del país no dedicaven temps a parlar-ne i és valorada com un pas molt important per a lluitar contra el bullying homofòbic.

Seria bo que al nostre país es prengueren iniciatives així!!!

Anuncis

12 comments

  1. elspunysnoparlen

    Creus que al nostre país és possible que el govern prenga una mesura com aquesta? Mira el que diu l’arquebisbe de Tarragona: http://bit.ly/yvsmNm

    Què faries si hi haguera a la teua classe o al teu institut algú que ho passa tan malament com el xic del vídeo? Com l’ajudaries?

    Què faries amb les persones que l’insulten?

    Què hauria de fer l’escola?

    • Chantal Kent

      Sí, podrien prendre una mesura com eixa. Seria el millor que podrien fer, ja que així el xiquets s’adonarien de que tots son persones i no son monstres ni res. Respecte a l’arquebisbe de Tarragona.. Em cau mal però molt mal. No sap que son persones com ell, que tenen sentiments i que no existeixen per equivocació. Si algú de la meua classe, o de l’institut l’estiguera passant així i jo el saguera intentaria remeiar-ho, que no el passara con el xiquet del vídeo. Intentaria ajudar-li animant-lo i eixint al carrer amb ell, presentant-li amics meus i no deixar-li a soles. Amb les persones que insulten, no sabria si donar-li dos tortes o qué. L’institut deuria de parar l’abús, i començar a donar classes de respecte als demés.

  2. melissa

    Si jo veig que algú el passara tan malament, l’ajudaria a que el superara, i parlaria amb els professors, director etc, per a que eixa situació no tornara a ocórrer. Amb les persones que l’insulten el que jo faria seria insultar-los a ells també, per a que es donaren compte de com es senten les persones a les que insulten. L’escola on estiguera eixa persona deuria castigar els agressors, i si no paren fins i tot expulsar-los si cal.

  3. Beatriz Zambrano

    Si que pot ser possible que es ponga en alguns països, però si l’arquebisbe de Tarragona pensa aixo doncs no podem anar a ningun lloc, ni canviar per a millor ni res de res. Aquest home el que diu son favades per lo menys en este segle si que ho son.
    Li ajudaria a que fera amics, que no pensara que ja esta acabat, i sobretot llevaria la idea del suïcidi del cap perquè aixo no es una opció i que fora a un psicòleg.
    M’agradaria que les persones que li insulten pensaré un poc en com esta el xiquet, que se posaren en la seua pell i sentiren el que ell sent i jo crec que aixi se donarien conta de que esta mal insultar i tractar mal a la gent, perquè un dia a lo millor te poden insultar a tu.
    L’escola esdevindre parlar amb els que l’insulten i anar a mediació i si no s’arregla res, expulsar als agressors un parell de dies a casa.

  4. Vicente Becker

    Crec que al nostre país no pot haver aquesta mesura, ja que hui en dia s’hauria de respectar l’homosexualitat.
    De primer, jo no l’insultaria, ja que bastant mal ho tingué que passar per les persones homòfobes d’aquesta societat, cosa que jo no soc. Intentaria dar-li ànims per a que seguisca cap en davant, però tampoc seria qui per a ajudar-li. Crec que això ho deuria de fer persones mes properes a ell, com la seua família, o un psicòleg, etc. En cas de que fora un amic molt cerca a mi, si que li ajudaria moltíssim, però en ningun cas em posaria contra una persona que li estiguera insultant, tan sols, li diria que es parara, o que se n’anara a altra part per a que no l’insultara mes, ja que per defendre’l em puge ficar jo en un apur.
    Cadascun te la seua forma de pensar o actuar, i jo no soc qui per a canviar la forma de ser de ningú.
    No puge fer res contra el homòfobs que li insultarien.
    L’escola puge fer unes classes per a parlar amb els estudiants sobre aquest tema, mes que res per a saber perquè no veuen correcte l’homosexualitat i perquè insulten als homosexuals, i quan ja sàpiguen el perquè, intentar canviar o.

  5. Jennyfer Campoamor

    Es possible que el nostre govern puga prendre aquesta mesura como a Holanda però no em pareix gens just perquè deixant a banda la raça, el gustos, nacionalitats, etc. Totes les persones som iguals, tenim els mateixos drets i també tenim els mateixos sentiments. A una persona mai se li pot insultar, agredir, afonar-li la moral … tan sols perquè tinga un altre color diferent al de la resta, o per que siguen diversos a la sexualitat. Un humà es un humà i no n’hi ha mes.
    Jo el que faria seria ajudar- li i ser amiga seua perquè eixes persones necessiten una bona injecció de moral i necessita prop d’ell alguna persona que puga ajudar-li, aconsellar-li i jo faria tot el possible per animar-li un poc, perquè tots mereixem igualtat.
    Si en la meua classe es donara el cas que hi haguera alguna persona que li succeïra el mateix que li passa al del vídeo estaria recolzant-lo i el defendria i sempre seria la seua amiga.
    Les persones que li insulten si que tenen un problema i jo a ells lis tancaria per a ensenyar-lis que els que seriosament tenen un problema en el cap son ells i no els demés!
    L’escola deuria prendre mesures respecte a la gent que fa que la seua vida transcorra ficant-se en la vida dels demés, i si aixo succeïx en el institut col·legi els expulsaria immediatament del centre i aixi deixaren de ficar el nas on no li toca.

  6. David de Pizan

    Jo no sé ni el que faria a les persones (si es pot anomenar-les així) perque dir-li aixó a un xiquet , es de no tenir cor , perque per molt diferent que siga , no es pot permetre que s’haja intentat suicidar i no vaig a escriure mes perque no em dona temps.

  7. Adrián

    Según la Biblia, Dios creó a los humanos a su imagen y semejanza… luego él era negro, homosexual, heterosexual, blanco, chino, musulmán, judío, friki… LA IGLESIA ES HIPÓCRITA!